hennesnyaresa.blogg.se

Tankar och ord som blir till minnen. Ett år av mitt liv. 2016

16 april 2016

Publicerad 2016-04-16 08:38:55 i Allmänt,

Jag mår fortsatt bättre. Inte bra. Men bättre.
 
Tror att det var "många bäckar små" som gjorde att livet nästan rasade den här gången. Nu har de flesta av mina orosmoment löst sig. Som det brukar. Mina katastroftankar har aldrig besannats, så jag förstår inte hur min hjärna kan fortsätta tro att jag ska gå under varenda gång svåra stunder kommer. Jag har förlikat mig med att jag kommer få leva med en ångest som gör att jag då och då tror att jag ska dö av den. Jag dör aldrig av min ångest. Däremot mår jag så dåligt att jag vid mina kämpigaste dagar blir självmordsbenägen. Det är som att hela min hjärna förvandlas och jag kan inte tänka en endaste klar tanke. Jag är livrädd för mig själv när jag mår så dåligt. Jag vill på inga villkor dö! Jag har bestämt mig för att det är okej att ta ångestdämpande mediciner när livet är som svårast. Jag tar endast vidbehovsmedicin (stesolid), och aldrig vid fler tillfällen än några dagar i rad. Sedan kan det gå månader utan att jag behöver dem. Tabletterna räddar mitt liv, och jag ska fortsätta leva, så jag accepterar att jag behöver dem ibland. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2016-05-01 09:57:42

Bra att du kan se att du behöver vidbehovsmedicinen vid de tillfällena och att det är inget fel med att ta det. Man medicinerar andra delar av kroppen utan att fundera så mycket på om det är "rätt". Borde vara likadant med huvudet. När du mår så dåligt -> medicin för att förhindra att du tar livet av dig <3 Kämpa på! kram

Svar: Jag är inte så aktiv med bloggandet som du märker... men TACK för kloka ord. Som vanligt har du alldeles rätt. Ta hand om dig! ❤️
livetmedmops.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela