hennesnyaresa.blogg.se

Tankar och ord som blir till minnen. Ett år av mitt liv. 2016

2 april 2016

Publicerad 2016-04-02 07:42:28 i Allmänt,

Det börjar vända. Sakta men säkert känner jag att kraften återvänder. Vi har tagit tag i det som behöver göras med huset. Det blir en del större renoveringar i sommar, vilket känns oerhört befriande vare sig vi sedan väljer att bo kvar eller sälja. Vi har lagt om huslån och fixat försäkringar och andra bankpapper, så ekonomin är bra. Jag ska arbeta kvar på mitt jobb, men får nya kollegor och ett lite annorlunda arbetssätt till hösten, vilket också känns skönt. Många små pusselbitar börjar falla på plats helt enkelt. Jag sover bättre. Jag har perioder (dagar) med svår ångest, men dagarna utan är fler. 
 
Längtar efter semestern och tid för återhämtning.
 
Nu hoppas jag verkligen att årets första månader av ångest, depression och livsleda är slut. Jag känner hopp och lust igen, vilket borde vara ett gott tecken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela