hennesnyaresa.blogg.se

Tankar och ord som blir till minnen. Ett år av mitt liv. 2016

14 februari 2016

Publicerad 2016-02-14 07:59:10 i Allmänt,

Alla hjärtans dag. Igår var det fotbollsmatch för MELLAN. Storvinst och mål av honom, så en lyckad start på dagen. Därefter lagade jag mat, städade hela huset, tvättade, handlade, bytte sängkläder, fixade disk osv. Mannen låg på soffan och tittade på tv HELA dagen och kvällen. Han är lat och jag är irriterad, så jag antar att den här kärleksdagen flyger förbi ganska obemärkt. 
 
Har inte bloggat på ett tag, då jag känner att jag är negativ och missnöjd med det mesta. Orkar liksom inte sätta ord på det ens för mig själv. Har länge funderat över att sälja huset och flytta till lägenhet/mindre radhus mer centralt. Det är dock många pusselbitar som måste falla på plats, och till att börja med vill jag avvakta för att se hur det blir med skola och program i gymnasiet för STOR. LITEN ska börja högstadiet till hösten och kommer också söka in till olika idrottsskolor, så beroende på om och i så fall vart han ska gå, så påverkar det också eventuellt nytt boende. Sedan är det såklart en ekonomisk fråga, vilket är väldigt viktigt. Vi är en stor familj och "behöver" minst fem rum om vi ska bo i lägenhet. Det är både ovanligt och dyrt att hitta centralt, så vi är såklart beroende av rätt pris på huset om vi säljer. Min man orkar inte engagera sig alls i detta, och jag saknar någon att diskutera och planera tillsammans med. Det är alltid jag som ordnar med boende, resor, ekonomi, barnens skolor och annat. Jag önskar att vi hade ett mer jämlikt förhållande, men det är som att prata med en vägg när jag tar upp det. 
 
Jobbet är också trist fortfarande. Vissa dagar har jag varit så slutkörd att jag gått hem, lagt mig på sängen och bara gråtit. Jag känner ofta hur tårarna bränner och jag får kämpa för att bara hålla mig samman. Har gjort en deal med mig själv om att avvakta till höstens planering, och blir det ingen förbättring då så får jag söka nytt. Jag tänker inte låta ett arbete bryta ner mig. Det är det inte värt någonstans. 
 
Ja, det här blev ju ännu ett tråkigt blogginlägg. Jag behöver något som peppar och inspirerar mig. Just nu känns det som att tid, ork och pengar sätter stopp för allt jag önskar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela