hennesnyaresa.blogg.se

Tankar och ord som blir till minnen. Ett år av mitt liv. 2016

1 januari 2016

Publicerad 2016-01-01 19:35:00 i Allmänt,

Nytt år. Ny start.
 
I hela mitt liv har jag skrivit på något sätt. Dagböckerna fyllde hela flyttkartonger under mina tonår, och när internet kom tog bloggandet över. Jag har skrivit om allt och ingenting. I nöd och lust.
 
Nu gör jag det igen. Fyller skärmen med ord från mitt liv. Målet är att samla mina tankar under det kommande året. Sedan vet jag inte. Jag börjar så här.
 
Nyårsdagen har varit precis så där seg och tom som jag brukar tycka att den är. Sippade bara lite på champagnen igår, så jag kan inte skylla på alkoholen. Kvällen var trevlig, helt okej. Massa god mat, släkt och vänner, hög musik och barn som lekte överallt. Har egentligen ingenting att klaga på mer än att den typen av firande inte alls är jag. Skulle helt ärligt vilja krypa ner under värmefilten i soffan, kolla på en bra film, äta något gott som någon annan lagat och sedan se lite raketer klockan tolv, för att därefter återgå till soffan, filmen, god ostbricka och pyjamas. Vilken partypingla va?! 
 
 
 
Nu har jag semester en vecka till, och då SKA jag rensa ut en massa skräp och göra vårfint i huset. Skjuter det framför mig hela tiden, men nu måste allt som bara ligger i högar överallt sorteras, säljas, slängas eller sparas på ett bättre sätt. 
 
På återseende!
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela