hennesnyaresa.blogg.se

Tankar och ord som blir till minnen. Ett år av mitt liv. 2016

18 januari 2016

Publicerad 2016-01-18 21:25:40 i Allmänt,

Är nog inne i en liten jobbsvacka. Det är inte yrket som sådant jag inte trivs med, utan mer specifikt min arbetsplats. Det finns såklart sådant som är väldigt bra, men de negativa bitarna har kommit lite väl mycket i fokus nu. Det är dålig ekonomi med besparingar, många långtidssjukskrivna med outbildade vikarier, och den ordinarie personalen är inte alltid så trevlig. Kanske beroende på stress, ålder eller helt enkelt en taskig attityd, men just nu går för mycket energi åt till det som inte är bra. Jag ska försöka hitta en bättre balans och välja att fokusera på det jag trivs med. Mycket av det jag retar mig på är dessutom sådant jag faktiskt inte kan påverka, vilket gör att jag någonstans bara måste acceptera läget om jag väljer att stanna kvar. 
 
Vintern är kall och mörk, och jag är trött på att ständigt frysa och känna mig både ful, fet, blek och orkeslös. Tja, som ni hör är det inte någon toppendag idag. Ska lägga mig under täcket och sova bort resten av kvällen. Sömn gör underverk för mitt mående, så om jag bara får sova bra inatt tror jag att morgondagen blir bättre. 
 
Godnatt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela