hennesnyaresa.blogg.se

Tankar och ord som blir till minnen. Ett år av mitt liv. 2016

4 november 2016

Publicerad 2016-11-04 22:50:56 i Allmänt,

Året börjar lida mot sitt slut. November är här med kyla, mörker, regn och rusk. Jag längtar efter jul, men ingenting mer. Det här året kan gärna få ta slut nu så jag får påbörja nästa del i min resa. 
 
Depressionen är över. Jag är uttråkad och otålig inför husförsäljning och flytt, men nu när jag mår bra igen inser jag hur lågt jag sjunker vid varje depression. Trots att jag egentligen känner mig lite nere just nu är det väldigt långt ifrån hur dåligt jag kan må. Faller jag en gång till måste jag söka hjälp. Jag tror ärligt talat inte att jag orkar resa mig på egen hand efter ännu ett fall. Den här gången var jag väldigt nära att ge upp. 
 
Det sista i huset ska fixas inför försäljningen. Det tar längre tid än man tror, som alltid, och den här helgen är det något rör i källaren som ska lagas, och lite röj i trädgården. Sedan hoppas jag att vi är redo för mäklare, fotografering och kommande visning. Vill bara ha det överstökat nu. Så trött på allt i den här byn. 
 
Jobbet känns okej. Kommer söka nytt efter flytten, närmare den nya staden. Just nu får jag stå ut där jag är, och det gör jag väl ett tag till. 
 
 
Bloggandet har ju gått sådär... Har inte haft så mycket ork. Ändå är jag glad att jag sparat några tankar från året som gått. Man glömmer så lätt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela